Alla inlägg under juli 2017

Av Louise - 22 juli 2017 23:56

Hej!

Jag kommer att flytta min blogg från bloggplatsen. Förutom byte av bloggportal så kommer inget att ändras så jag hoppas att ni kommer att följa med mig över till min nya blogg.


"Kod för att importera min blogg till Nouw: 6798009508"

 

min nya blogg: nouw.com/Lollouise

 

//Lollo

Av Louise - 18 juli 2017 23:15

De första dagarna gick åt till att bli av med jetlagen och att lära känna området där vi bodde. I början så verkade det inte som om det fans något speciellt där vi bodde. Bara några mindre resturanger och små affärer men sedan så upptäckte vi att det fanns en jättestor galleria bara 5 minuter bort (med bil) Så det tyckte i alla fall jag var kul:)

På torsdagen (vi kom dit på tisdagen samma vecka) så firade vi min födelsedag på Universal studios. Det är en stor nöjespark som bland annat har en Harry Potter del vilket passar mig helt perfekt och i och med att de faktiskt byggt upp en kopia av Hogwarts där så blev det en fantastisk födelsedag.

En annan rolig sak de hade på Univesal var att man kunde få en knapp där det stog att det var ens födelsedag på. Jag satte den på min tröja och jag tror aldrig jag har blivit grattad så många gånger i hela mitt liv. Det var dessutom inte bara personalen som sa grattis. Jag hade även knappen på mig när jag gick på resturang på kvällen och när servitören såg den så fick jag en cupcake. Men det var inte allt. Tydligen så har några resturanger i USA en speciell tradition för födelsedagar. En servitör skriker ut till hela resturangen att du fyller år och på den resturangen jag var på så ville de också att man skulle dansa medans de sjöng för en. Det var faktiskt ganska kul.

Resten av resan bestod mest av saker som turister brukar göra i LA. Vi åkte på en guidad tur, gick på walk of fame, tittade på Hollywood skylten, shoppade och var på stranden.

Allt som allt så var det en väldigt bra resa men om det är något jag har lärt mig är det att vi ska vara glada för våra fina vägar här hemma.

Hoppas att du har haft en bra dag:)

Bye//Lollo

Av Louise - 17 juli 2017 23:25

Det var ett tag sedan jag skrev senast men nu är jag tillbaka. Anledningen till att det inte kom något inlägg förra veckan var för att jag var i USA och det blev konstigt med tidsskillnaden och så. Ett inlägg om vad jag gjorde i USA kommer imorgon.

Den här veckan så tog jag bara igen mig från min vecka i USA. Jag träffade lite vänner och familj. Till exempel så firade jag och några fler familjemedlemmar min kusin. Annars har jag tagit det ganska lungt.

Hoppas att du har haft en bra vecka:)

Bye//Lollo

Av Louise - 3 juli 2017 23:17

Den här veckan så har jag varit på Gröna Lund. Jag var där med en kompis och det var väldigt roligt. Dock så fick jag ont i nacken efter att ha åkt flygande mattan. Men jag tröstade mig själv med att gå och köpa sockervadd vilket var väldigt gott.

Jag skulle även ha åkt till grönan med mamma igår för att lyssna på Elton John. Men det var så mycket folk att man inte kunde komma in, så vi gick runt lite på Djurgården istället. Det hela slutade med att vi åt på McDonalds och sedan åkte till mina morföräldrar och drack te.

Hoppas att du har haft en bra vecka:)

Bye//Lollo

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards