Alla inlägg under maj 2016

Av Louise - 31 maj 2016 23:12

Idag så hade vi träning, fast jag tittade bara. Imorgon så är det våran sista träning tillsammans:( Dock så ses vi även på våran våruppvisning.

Hoppas att du har haft en bra dag:)

Bye//Lollo

Av Louise - 30 maj 2016 23:18

Idag så var jag äntligen tillbaka i skolan efter två långa veckor. Vissa kanske tror att jag är galen för att jag har längtat efter att gå i skolan, men när man bara kan ligga hemma i sin säng och göra ingenting så är det inte så roligt. Det är ju ändå sommarlov snart vilket betyder att det börjar bli lite mindre att göra. Så nu är det inte så jobbigt i skolan ändå.

Hoppas att du har haft en bra dag:)

Bye//Lollo

Av Louise - 29 maj 2016 23:44

Idag så var jag på min träning för första gången på två veckor. Dock så tittade jag bara på men det var kul att vara tillbaka i hallen. En annan tjej i mitt lag kunde inte heller träna så vi pratade en del. Det var faktiskt ganska skönt att prata med någon och slippa tänka på andra saker.

Hoppas att du har haft en bra dag:)

Bye//Lollo

Av Louise - 28 maj 2016 23:49

Idag så har jag haft en av de bättre kvällarna. Jag var nämligen på Twistersgalan. Det var superkul och vårar lag van till och med årets lag:) Dock så var det lite konstigt att se alla i fina kläder.

Hoppas att du har haft en bra dag:)

Bye//Lollo

Av Louise - 27 maj 2016 23:27

Dagens ämne: youtube

Jag älskar youtube och tittar nästan konstant på någon video. Dock så har särskilt svenska youtubers, som de flesta som tittar kanske märkt, haft det ganska jobbigt på sista tiden. Förutom att de kanske får en hatkomentar då och då, så har vissa tagit det till en helt ny nivå. Ta Theres Lindgren som exempel. Någon ringde hennes mamma och sa att hon var död. Det är något som inte under några omständigheter är okej. Jag menar, hur kan någon människa tycka att det är roligt. Hon fick ju för ett tag sedan stänga ner sin postbox för att folk skicka bland annat bajs till henne. Har folk inga gränser? Så nu gör hon varken vloggar eller har en postbox. Jag brukar inte skicka saker till youtubers men de som ville det då? Det förstör ju för dem och jag tyckte och tycker fortfarande att hennes vloggar är de bästa på hela youtube. Men så kommer en liten människa som tror sig ha rätten att förstöra för alla andra.

Sedan så har vi ju Felicia Bergström. Folk kommer hem till henne och står utanför hennes familjs hus och det hår inte bara ut över henne utan hela hennes familj. (Detta har hänt tillexempel Theres också) Hon kan inte känna sig trygg i sitt eget hem. Jag förstår ju att de som gör det inte vill henne illa, men de måste försöka förstå och sätta sig in i hennes situation. Hur skulle de människorna känna om det kom folk hem till dem så att de kände sig rädda i sitt eget hem? Hon har dessutom sagt ifrån och sagt att om det fortsätter så är enda utvägen att sluta med youtube. Återigen så är det några individer som känner att de har rätten att förstöra för de andra. De som faktiskt kan lyssna och håller sig borta.

Jag tycker helt enkelt att man ska lämna dem ifred. De vill bara det de gillar, att göra videos. Men pågrund av ett fåtal individer så känner de att det inte är roligt längre.

Jag hoppas att ni gillade det här inlägget och att det kanske hjälpte någon därute att kanske tänka utifrån flera perspektiv.

Hoppas att du har haft en bra dag:)

Bye//Lollo

Av Louise - 26 maj 2016 23:05

Förlåt att jag inte har skrivit om något ämne idag heller men jag har suttit och skrivit på en so uppgift hela dagen. Den måste skickas idag och just nu så sitter min mamma bara och kollar efter stavfel och sedan så ska vi skicka den. Imorgon så ska jag försöka skriva om ett ämne, men jag lovar inget.

Hoppas att du har haft en bra dag:)

Bye//Lollo

Av Louise - 25 maj 2016 21:38

Idag var det ju meningen att jag skulle ha skrivit om ett speciellt ämne. Men idag så gjorde jag faktiskt något, inte så roligt men ändå. Jag var faktiskt i skolan ett litet tag. Jag var nämligen och gjorde ett prov. Jag hade inte pluggat så mycket men jag tror att det gick bra ändå.

Imorgon är jag tillbaka med ett ämna att tänka över.

Hoppas att du har haft en bra dag:)

Bye//Lollo

Av Louise - 24 maj 2016 21:28

Dagens ämne är: veganism

Jag tycker att det låter som en bra sak. Men det är en sak jag tänkt mycket på, många vegetarianer och veganer har ju blivit det för djurens skull. Men det finns en hake. Om alla skulle sluta äta djur/ allt från djur så skulle det inte vara många som la sin tid och sina pengar på att föda upp de djur som idag används till mat. Vissa bönder skulle väl ha en och annan ko eller gris men inte många. De finns ju visserligen andra djur men det är ju inte det som det handlar om just nu.

Vissa säger ju också att människan inte är skapt för att äta djur. De kanske har en poäng, människan har ju faktiskt platta tänder som en växtätare. Dock så har de flesta även några spetsiga tänder, jag har fyra och det betyder väl att vi är allätare.

Det var några av de synpunkter som jag tänkt mest på om veganism. Hoppas att ni tyckte det var intressant och har fått fler sätt att se saken på.

Hoppas att du har haft en bra dag:)

Bye//Lollo

Ovido - Quiz & Flashcards