Alla inlägg under januari 2016

Av Louise - 23 januari 2016 22:25

Idag så har jag gjort en del. Först så red jag. Jag red som vanligt på min favoponny, jag har alltid honom på de här lektionerna. Sedan så var jag och gjorde något som kallas 10-kampen. Man deltar i olika granar och om man är med i minst 7 så får man medalj. Denna gång var bollsport. Sedan så kom min syster och hennes familj och åt hos oss. Dagen avslutades med att min bror begav sig hemåt.

Hoppas att ni har haft en bra dag:)

Bye //Lollo

Av Louise - 22 januari 2016 10:45

Igår så var stallet med mina vänner. Vi satt mest och pratade, fikade och spelade kort. Jag träffar dem inte lika mycket nuförtiden eftersom jag inte längre går på samma skola som dem, så det är alltid trevligt att sitta ner och prata om vad som hänt.

När jag kom hem så såg jag på Star Wars VI. Den var bra och nu är det bara 3 filmer kvar. Jag ser även fram emot att de den nya Star Wars filmen.

Hoppas att du har haft en bra dag:)

Bye //Lollo

Av Louise - 21 januari 2016 21:08

Imorgon är det fredag och EMU en skolvecka har gått. Skönt men ändå stressande för det är massa grejer som närmar sig mer och mer. Tillexempel så har vi redovisning för något dom kallad showcase på min skola nästa vecka och uppspel v.7 och så har vi prao v.8 och sportlov v.9 Tills des ska det också hinnas med mycket tex. 2 matteprov.

I alla fall, min bror kom hem från sin resa idag. Han bor egentligen inte hos oss, utan han bor själv men han ska bo här några dagar.

Hoppas att ni haft en bra dag:)

Bye //Lollo

Av Louise - 20 januari 2016 21:26

Jag var att ni som inte går på cheerleading kanske inte fattar vad "dansen" är. Det är ett moment i ett cheerprogram, det är det man gör i slutet. Men jag är i alla fall taggad på det och taggad på säsongen.

Hoppas att du haft en bra dag:)

Bye //Lollo

Av Louise - 19 januari 2016 20:32

Jag har inte hittat någon prao än och jag måste ha det v.6 för att då måste vi lämna in ett papper med information till skolan. Alltså jag har skickat till ganska många ställen, men de som har svarat har tackat nej, och jag måste typ påminna de som inte har svarat. Men jag tror nog att jag löser det. Hoppas att ni haft en bra dag:)

Bye //Lollo

Av Louise - 18 januari 2016 22:18

En sak jag skulle vilja göra när jag gått ut nian är att åka till USA och plugga där. Det skulle vara sååå kul. Det är en sak jag alltid har velat göra. Jag ska antagligen söka ett stipendium i så fall eftersom det annars skulle bli väldigt dyrt. Aja vi får se vad framtiden har att ge.

Bye //Lollo

Av Louise - 17 januari 2016 21:26

Alltså jag suger på monopol. Det kanske är konstigt att säga men jag var med min kompis idag och vi spelade monopol. Och det gick inte direkt bra... Men men sedan så tittade vi på film istället och det gick bättre. Sedan så avslutade jag dagen på topp med cheerträning.

Bye //Lollo

Av Louise - 16 januari 2016 23:42

Jag tänkte att jag idag skulle göra en emties, bara för att tipsa om produkter som jag gillar och produkter som jag kanske inte tyckte riktigt lika mycket om.

Shower Gel: det var bara en vanlig tvål, så förutom att den luktade ganska gott så var det inget speciellt.

Strawberry body polish (TheBodyShop): det var en bra skrubb och den luktade gott. Dock så har jag fått en ny favoritskrubb. Det är Bath And Bodyworks Beautiful day scrub.

Skindrink (Lush): en jättebra ansiktskräm! Jag upptäckte den när mitt ansikte hade torkat ut helt och denna ansiktskräm räddade mitt ansikte!

Hårinpackning (TRESemmé): det är en bra inpackning och det funkar bra i mitt hår. Det är den jag använder just nu.

Hårinpackning (Loréal): det var en bra men väldigt dyr hårinpackning.

Hårinpackning (Fashion Professional): det vara en ganska bra inpackning och den var även billig.

Hårinpackning, hair repair (Gunry): det var en väldigt bra inpackning men jag vet tyvärr inte var man får tag i den.

Hårinpackning, jordgubbe (Gunry): det var inte en så bra inpackning och den hade även en ganska konstig doft.

Cleanse of oil (MAC): det är den bästa sminkbortagning jag har testat, dock är den ganska dyr.

Face clean toner (ACO): det var en bra ansiktsrengöring men den tar slut väldigt fort enligt mig.

FIT me concealer (Maybelline): det var en bra concealer. Dock så har jag hittat andra concealers som jag tycker bättre om.

Nude Magique Eau De Tint (Loréal): det är en bra foundation på sommaren eller om man inte vill ha så mycket foundation. Det känns nästa som om man inte har någon foundation alls.

Schwing eyeliner (TheBalm): det är enriktigt bra eyeliner. Jag tycker att den är av alla eyeliners jag har testat är den som har varit lättast att använda.

Super liner (Loréal): den funkade inte för mig, antingen var det så att den orkade ut fort eller så tog den bara slut väldigt fort.

Liquid eyeliner (TheBodyShop): det var inte heller en eyeliner riktigt i min stil. Jag tyckte att det var väldigt krångligt med en liten burk. Det gör liksom att man inte riktigt kommer åt all produkt.

They're Real (benefit): detta är min favorit mascara och jag har nu en i stor storlek.

Kelly Pong Pong: den tog faktiskt inte slut utan den torkade ut. Jag använde den nämligen inte så mycket. Det var inget egentligt fel med den men jag har ju som sagt min favorit.

Bye //Lollo

Ovido - Quiz & Flashcards